Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK 30 augusztus 23.
Zén Legendái: Dinók július 19.
Hatalom Kártyái – Gigászok június 28.
Zén Legendái: Cápák és polipok május 24.
A pillanat képe
Zafír drakón
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A Thargodan hercegek "háziállatként" tartják őket, remélve, hogy ha megnő a drakón, akkor is őket fogja szolgálni. Ez azonban általában hiú ábránd marad, a kifejlett sárkány, amint elég erősnek érzi magát, elsőként egykori gazdáját falja fel." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
HKK közösségi program Szolnokon
HKK30 lapbemutató 2. hét
Híresember videója a júliusi versenyről
Ajándéksorsolás augusztus + júliusi eredményhirdetés
HKK30 lapbemutató - 1. hét

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Kérdezz-felelek cikkek
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - Semmi
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
HKK30 lapbemutató 2. hét (54)
Lapötletek (65148)
HKK kérdés? (47509)
Kérdezz-felelek 58. (9)
mással is lehet üzletelni nem csak hkk-val (692)
Gigászok lapelemzés 4. rész: Többszínű lapok (34)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 58.

Kérdezz-felelek 58.

Mi történik, ha egy lapra mindkét játékos rátesz 1-1 Angyali csókot?
A lap a gazdája előkészítő fázisában a gyűjtőbe kerülne az elmúlásjelzőktől, azok lekerülnek róla, és a lap gazdát cserél. Mivel már nincs rajta elmúlásjelző, a másik Angyali csók nem fog semmit se csinálni. Az Angyali csók csak az előkészítő fázisban csinál bármit, és azt is csak akkor, ha a lényen vannak elmúlásjelzők, és azoktól a gyűjtőbe kerülne. Ha a gazdacserélés után lelövik az Angyali csókot, vagy a kijátszója feláldozza zanszilánknak, nem fog visszakerülni a lény a korábbi gazdájához.

Az idő bélyege által létrehozott késleltetett reakciónak is van oltalma?
Igen. Ha egy lapra nem lehet reagálni (akár csak bizonyos lapok körével) akkor a képességére (általa létrehozott hatásra) sem lehet.

Kisül-e a Bűvölt szimbiózis halálsikolya saját magára? Mi történik, ha ellopják?
A halálsikoly egy kapcsolódó hatás, ami akkor sül ki, ha a lap kikerül a játékból vagy az irányításunk alól. Mivel kapcsolódó hatás, ezért csak akkor jön létre, ha a fenti dolog már megtörtént, tehát mikor a halálsikollyal bíró lapot beraktuk a gyűjtőbe, ill. átkerült az ellenfélhez. Ekkor értékeljük ki a halálsikolyt, ha kell, ekkor választunk neki célpontot is. Gyűjtőbe kerülésnél ekkor a szimbiózis már nincs játékban, tehát nem fogja a halálsikoly hatását duplázni. Lopásnál is a halálsikoly a lap eredeti gazdájánál jön létre, a szimbiózis ekkor már nincs nála játékban, így lopásnál sem duplázza a halálsikolyt.

Ha a Csontmágia lapot 1 szörnykomponensért játszom ki, az helyettesítés?
Nem. Ha a lap szövegében nem szerepel a „helyettesít” szó, akkor egyszerűen csak a lapot ki lehet játszani más alapköltséggel is. Ld. még „Ha (kötelék), költsége ...” típusú lapok.

Tud-e az Érinthetetlen szirén csábítani, ha kint van egy termik, ami letiltja a kijátszáskori képességeket?
Igen. A kijátszáskori képesség nem működése is képesség elveszítésnek minősül.

Ha az ellenfél őrposztjából ellopok egy Fekete macskat, mi történik?
Először is, a Fekete macska képessége nem csak akkor sül ki, ha a csere fázisban kimozgatjuk az őrposztból, hanem akkor is, ha bármilyen más módon kikerül onnét. Ha ellopnak egy őrposztban levő lényt, az mindig a tartalékba kerül. Tehát teljesült a feltétel, a macska kikerült az őrposztból. De a kapcsolódó hatás már csak akkor fog létrejönni, amikor a macska gazdát cserélt, így a lopó játékos dönthet róla, hogy használja-e, és ha igen, milyen célpontra.

Gemina kertje lapra hat-e a Teljes negáció (2025)?
Nem. Ha egy lap képességét, vagy annak költségét módosítjuk, az a lapra való hatásnak minősül. (De a képességre való reagálás viszont nem!)

Mikor módosítja a Teljes negáció (2025) a képességek működését?
Ez a képesség folyamatosan működik, tehát még a reakciók előtt megváltoztatja a forrásokat.

Háborgó Hádira rákerül egy Varkaudar lapát. Kisül-e Hádi §¨ képessége, mielőtt a lapát a gyűjtőbe küldené?
Ha egy lény ÉP-je 0-ra csökken, életmentő képességet használhat még. A §¨ pedig kétféleképp is meg tudja növelni Hádi ÉP-jét, akár úgy, hogy fel kell áldozni a lapátot, akár úgy, hogy a Rumos kulacs ad neki egy izmot, ezért a §¨ még kisül.

Ha a Hadroszaurusz (2025) lapot azonnaliként játszom ki, akkor is van reakciódrágítása.

A káosz igazi arca (2024) feltétele, hogy dobjak a kockával. Megtehetem-e, hogy többször dobok?
Előfordulhatnak speciális esetek, amikor a kijátszási feltétel teljesítése után derül ki, hogy a lap kijátszható-e vagy sem. Pl. 1 VP-m van, és van egy Tarrgethem, ami a célzó forrásokat tudja olcsóbbítani. Ha párost dobok, tudja olcsóbbítani, és ki tudom játszani, ha páratlant, akkor nem. Erre az esetre nincs külön szabály, ezért a működést az ésszerűség keretei közt szabályozzuk. Ilyen esetben nem tehetjük meg, hogy addig dobálunk, amíg páros nem lesz. Ha egyszer megpróbáltuk kijátszani a lapot, és nem sikerült, nem próbálkozhatunk újra, amíg a két játékos közül valaki nem cselekedett.

Mikor kell a Kasug-din nagyúr (új) lapot megmutatni, ha a reakciósorban volt olyan lap is, aminek kijátszáskori képessége van?
Ahogy a korábbi FAQ-ban írtuk, először létrejönnek a reakciók, majd az eredeti lap, és utána jönnek a kapcsolódó hatások. A kérdés az, hogy hol van helye ebben a kijátszáskori képességnek. A lapok létrejötte után, még a kapcsolódó hatások előtt jön a kijátszáskori képesség. Szóval előfordulat, hogy egy lénnyel (vagy a lényre) reagálnak, majd annak ezután jön a kijátszáskori képessége, arra is reagálnak akár, és a Kasug-dint csak ezután lehet mutogatni (önálló cselekvésként, tehát utána megint az ellenfél cselekszik).

Mi történik akkor, ha a Kobalt monstrum sebződéstől, vagy valamilyen jelzőktől halna meg?
Ugyanúgy kell tekinteni, mintha élete lenne: a gyűjtőbe küldő jelzők (méreg, elmúlás) lekerülnek róla a §¨ képésség kisülésekor. És ha sebződéstől halna meg (akár harcban is), akkor max. ÉP-re gyógyul.

Megkapjuk-e a Kronoszóma (2025)-re a +1 vp-t, ha egy dermesztésjelző van rajta a kör elején?
Nem. Az előkészítő fázisban mindig először kapjuk a VP-t, és utána történik minden más, pl. a dermesztésjelzők lekerülése is.

Legfőbb inváziómester esetén tudom-e egy passzív nem lény lap képességét használni?
A dermesztéssel ellentétben, a passzív nem lény lapok nem veszítik el a képességeiket, csak nem működnek, azokat lehet másolni vagy hatni rájuk.

Ha Kristálytiszta dallammal Rovarsámán (2022)-t keresek elő az ellenfél paklijából, használhatja-e az ellenfél a kijátszásakor a Rovarsámán §¨ képességét, hogy a lopó hatást megakadályozza?
A Kristálytiszta dallamon az szerepel, hogy a lény azonnal átkerül. Az azonnal kulccsszót akkor használjuk kapcsolódó hatásoknál, ha az még a reakciók előtt létrejön. Emiatt sajnos nincs lehetőség reagálni erre, sem a Rovarsámánnal, sem más hatás- vagy forrásreakcióval.

Lehet-e a Mélabú (2025)-tel 5 álom- és 5 dermesztésjelzőt osztani?
Nem. Az álom- és dermesztésjelzőt a lap esetében azt jelenti, hogy azok között választhatsz, akár vegyesen is, de az 5 darabot nem lehet túllépni.

A Moa tudásőr tudja-e másolni a Kvarcgólem képességét?
Az időleges és késleltetett hatás nem működik, ha egy lap a jelzők nélkül kerül játékba. Egy gyűjtőben levő lapon nem is lehet ilyen jelző, tehát ha egy ilyen képességet másolunk vagy akár megismétlünk, az sem fog működni. Az egyértelműség kedvéért felvettünk erre egy 106.10-es pontot a Kódexben.

Ha Mulgan, a segítő (2025) mellett a kezemben létrehozott tókeneket is visszakeverek, azok után húzok-e?
Mulgan azt mondja, hogy annyit húzz, amennyit visszakevertél. Az előre kikészített lapok viszont a pakliba nem kerülhetnek vissza, így húzni sem lehet utánuk.

A Színváltó dözmöng hogy működik a kétszínű lapokkal, pl. kijátszok egy Sheran/Leah lényt, és a gyűjtőmben van Leah de nincs Sheran lap.
Ez egyszerre Sheran és Leah lap is, tehát van vele egyező színű lapod a gyűjtődben.

Kereshető-e Tüskés dohratog (2025)-tel olyan lap, aminek feltételtől függően van újrahasznosítása (pl. Lélekvédő főnix)?
Ha valamilyen tulajdonsággal bíró lapok hivatkozunk, ami azt a tulajdonságot csak bizonyos feltételtől függően kapja meg, és az a lap nincs még játékban, úgy tekintjük, hogy az adott feltétel teljesül. Pl. keress elő egy mérgező lényt elő tudja keresni az Árnyékrája lapot akkor is, ha az ellenfél gyűjtőjében nincs lény. De „célpont mérgező lény a gyűjtőbe kerül” nem fogja leszedni már, ha a feltétel nem teljesül.

Sebez-e az Undorító trutyi keresés esetén?
Igen. A lap szövege picit pontatlan, a második „és” szót nagybetűvel kellett volna írni. Tehát a keresés és a visszavétel között lehet választani, a sebzés pedig fix.

Mi történik, ha a Visszatérő emlékekkel egy életes lényemet próbálom visszavenni?
Az élet megmenti. Ez nem költség, vagy hátrány, (de nem is célzás, mivel a célpont nem szerepel a szövegben) a visszavetetés egyszerűen a lap hatása.

Zarknod haragja át tudja tenni a késleltetett hatás jelzőt (pl. Moa torpedóról) olyan lapra, aminek nincs ilyen képessége?
A játékban lévő permanensekre csak olyan nem önálló jelző kerülhet, amely az adott permanenshez kapcsolódóan értelmezhető (Kódex 117.0) Tehát csak olyan lapra lehet rakni késleltetett hatás jelzőt, aminek van is ilyen képessége.

Lehet-e oltalom képességet másolni?
Igen, az oltalom is ugyanúgy egy speciális képesség, mint bármi más, képességmásolással másolható. És mivel a másolás nem hat a lapra, akár egy 1 VP-s költségű lappal is másolhatunk 1-es oltalmat.

Oltalom szabályváltozás
Mint ahogy látjátok, az olcsóbbító követők képességét igyekszünk konszolidálni, az új lapokon már nincs végtelen olcsóbbítás, csak § vagy ǯ, vagy valamilyen feltételtől függő, és a rotációnak köszönhetően kimennek az erősebb olcsóbbító követők, de azért a hosszabb rotációs időszaknak köszönhetően velünk maradt néhány nehézsúlyú versenyző, aki lapok egyetlen etnikumnál sokkal szélesebb skáláját olcsóbbítja korlátlanul, ilyenek a Kragoru familiárisa és A hét törzs főnöke. Ezek a lapok többek közt számos oltalmas lap kijátszását teszik lehetővé akár az 1. körben. Úgy döntöttünk, hogy egyelőre az új jövevényt, az oltalmat fogjuk kicsit igazítani még, hogy ezt a problémát megszüntessük. Az oltalom szabályt kiegészítjük azzal, ami már sok minden máson is szerepel, nem működik az 1. körben. Ez a szabály augusztus 1-től érvényes, és a szokásos 3 hónapos tesztidőszakban megnézzük, hogy eléri-e a kívánt eredményt.

Végül egy „anti-nerf”
Yna, az álmok úrnője szövege eddig is ellentmondásos volt, amit egy FAQ-val próbáltunk feloldani, de a jövőbeli koncepciók, fejlesztéseket is figyelembe véve arra jutottunk, hogy célravezetőbb a lap szövegét megváltoztatni: "Amíg egy lényen álomjelző van" -> "Amíg az ellenfél egy lényén álomjelző van".

Tihor Miklós


Létrehozás: 2025. július 29. 09:37:51
Utolsó frissítés: 2025. július 29. 14:32:09
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.